QARKU LEZHË I ANGAZHUAR TË HARTOJË DHE ZBATOJË POLITIKA VENDORE ME QASJE GJINORE
Intervistë për
kryetarin e Këshillit të Qarkut Lezhë, z. Agron Ivani
Organizata Together for Life, nga marsi 2022 po zbaton në Rajonin e
Lezhës projektin “Përfshirja gjinore në politikat socio-ekonomike të bashkive
të qarkut Lezhë. Projekti që po zbatohet nga TFL synon zgjerimin e
bashkëpunimit të pushtetit vendor me OJF-të vendore dhe grupet e interesit në
Qarkun Lezhë për të forcuar demokracinë pjesëmarrëse dhe hartimin e politikave
të ndjeshme gjinore në përputhje me politikat e BE-së
Në këtë intervistë
Kryetari Agron Ivani vë në dukje se Qarku i Lezhës në procesin e hartimit të
dokumentave politikë i kushton rëndësi përfshirjes së sa më shumë aktorëve
lokalë, nëpërmjet tryezave të diskutimit dhe të konsultimit. Gjatë procesit të
draftimit të dokumentave politikë, por edhe monitorimit të tyre, vëmendje i
kushtohet impaktit që këto politika kanë tek të dyja gjinitë. “Integrimi i
perspektivës gjinore është pjesë integrale e dokumentave politikë të hartuar
nga Qarku, por sigurisht që mbetet ende punë për të bërë në mënyrë që efekti i
politikave të ndikojë njësoj tek të dyja gjinitë”, shprehet Kryetari i Qarkut
Lezhë në këtë intervistë.
Cilat janë prioritet strategjike të Qarkut Lezhë?
Bazuar në Kushtetutën
e Shqipërisë, Ligjin “Për Vetqeverisjen Vendore“ dhe aktet nënligjore,
funksioni kryesor i Këshillit të Qarkut është hartimi dhe zbatimi i politikave
rajonale në nivel qarku dhe harmonizimi i tyre me politikat shtetërore.
Kështu, Këshilli i Qarkut Lezhë ka hartuar dokumenta strategjikë, një
pjesë e të cilave me afat shtatë-vjeçar, të cilat kanë në fokus
zhvillimin e Qarkut, dhe gjithashtu edhe dokumenta të tjerë strategjik
sektorialë. Prioritarë për zhvillimin e Qarkut Lezhë, nëse do t’i përmblidhja
në vija të përgjithshme, janë sektorët e turizmit, bujqësisë, shërbimeve,
mjedisit, zhvillimit të sektorit privat, përmirësimi i infrastrukturës, përfshi
atë arsimore e kulturore, duke synuar arritjen e një zhvillimi të qëndrueshëm
social-ekonomik.
Sa janë përfshirë komuniteti dhe aktorët lokalë në hartimin dhe
konsultimin e këtyre dokumentave?
Qëllimi ynë është që
Qarkun Lezhë ta kthejmë në një rajon tërheqës për biznesin dhe investimet e
huaja, të rrisim dinamizmin e zinxhirit të ofertës agro-kulturore dhe të
zhvillimit të shpejtë infrastrukturor, me fokus të veçantë zhvillimin e
sektorit të turizmit, i cili ofron mundësi zhvillimi shumë-sektorial, duke
synuar që ta kthejnë në një turizëm gjithëvjetor bazuar në burimet tona, si dhe
në trashëgiminë historiko e kulturore të zonës.
Sigurisht që ne nuk
jemi mjaftuar vetëm në shfrytëzimin e kapaciteteve, njohurive dhe aftësive të
stafit tonë dhe institucioneve publike në përgjithësi për draftimin e
dokumentave strategjikë cilësorë dhe me vizion për të ardhmen e zhvillimit të
rajonit të Lezhës. Synimi ynë është që në procesin e hartimit të dokumentave politike
vendore të përfshijmë sa më shumë aktorë lokalë. Ata janë përfshirë në
vazhdimësi në tryezat e diskutimeve e konsultimeve, që nga analizat swot për
çdo fushë zhvillimi, në përcaktimin e vizionit, objektivave, prioriteteve,
planeve të veprimit, etj. Në çdo dokument që harton Këshilli, pasqyrohet e
detajuar përfshirja e aktorëve në çdo fazë të hartimit të dokumentit. Kur
ftojmë aktorët të përfshihen në procesin e draftimit të dokumentave të
rëndësishëm, përpiqemi të jemi të vëmendshëm që në këtë proces të kemi një
përfaqësim të drejtë gjinor, të të rinjve, si dhe të institucioneve publike dhe
private.
Çfarë vendi zënë gratë dhe vajzat në prioritet strategjike të Qarkut
Lezhë?
Ashtu siç përmenda më
lart, përsa i përket pjesëmarrjes së publikut gjatë procesit të hartimit të
dokumentave strategjike, Këshilli i Qarkut Lezhë ka synuar që publikun ta ketë
bashkëpunëtor, sepse askush më mirë se ata nuk i njohin problemet dhe nevojat.
Niveli i pjesëmarrjes së grave dhe vajzave në procesin e konsultimit të drafteve
të dokumentave politikë dhe të programeve ka ardhur duke u rritur vitet e
fundit. Kështu, nëse i referohemi dokumentit të Zhvillimit Rajonal 2010-2016,
kemi një pjesëmarrje prej 42% të grave e vajzave, dhe nëse i referohemi
dokumentit të Zhvillimit të Qarkut Lezhë 2016-2022, pjesëmarrja është rritur me
rreth 6%. Kjo është e dokumentuar edhe në dokumentat strategjikë.
Nëse i referohemi
përfshirjes së prespektivës gjinore në prioritetet strategjike për çdo
projektet prioritar, në çdo dokument të hartuar dhe që zbatohet nga Qarku është
i detajuar impakti që politika apo programi i caktuar parashikohet të ketë apo
ka patur tek gratë dhe vajzat. Doja të shtoja këtu që edhe satistikat vjetore
për qarkun e Lezhës i kemi të ndara sipas gjinisë. Integrimi i perspektivës
gjinore është pjesë integrale e dokumentave politikë të hartuar nga Qarku, por
sigurisht që mbetet ende punë për të bërë në mënyrë që efekti i politikave të
jetë i njëjtë tek të dyja gjinitë.
A adresohen dhe si adresohen problematikat gjinore dhe cilat janë
mekanizmat që janë parashikuar në strategjitë dhe planet e veprimit të Qarkut?
Gjatë procesit të
hartimit të strategjive dhe planeve të veprimit të Qarkut, vazhdimisht kemi
adresuar problematikat gjinore, integrimin e perspektivës gjinore në fusha të
ndryshme të zhvillimit, me synim që gratë dhe vajzat të gëzojnë akses të
barabartë në arsim cilësor, burime ekonomike dhe pjesëmarrje politike, si dhe
mundësi të barabarta me burrat dhe djemtë në punësim, udhëheqje dhe
vendimmarrje në të gjitha nivelet.
Si e vlerësoni rolin e grave në ekonominë e zonës dhe çfarë mekanizmash
do të duhet të vepronin për fuqizimin e grave
sipërmarrëse të Lezhës?
Këshilli i Qarkut
Lezhë, përveç hartimit të dokumentave strategjikë ka të përcaktuar edhe një
metodologji monitorimi për zbatueshmërinë e tyre. Edhe tek ky dokument ne kemi
krijuar tregues (sasiorë dhe cilësorë) për matjen e ndikimit gjinor. Në këtë
kontekst, do të thoja se gratë në ekonominë e zonës së qarkut tonë kanë një rol
mjaft të rëndësishëm, bazuar në të dhënat e Institutit të Statistikave, ku
tregohet se pesha e grave në pozicione drejtuese në biznes apo që
zotërojnë një sipërmarrje në Qarkun Lezhë arrin në nivelin 28.9%, duke u
renditur qarku i dytë pas Tiranës. Por, edhe pse situata është përmirësuar ndjeshëm,
ka ende sfida me të cilat duhet të përballen të gjitha institucionet qendrore
dhe vendore, publike dhe private, shoqëria civile dhe të gjithë aktorët për të
bërë më të mirën për të rritur dhe fuqizuar rolin e gruas në sipërmarrje dhe në
ekonominë lokale.
Referuar mekanizmave
për fuqizimin e grave sipërmarrëse, shumë prej politikave mbështetëse
ndërmerren në nivel qendror, por edhe ne si nivel i dytë i qeverisjes
vendore, bazuar edhe në kompetencat që na njeh ligji, jemi të angazhuar që të
rrisim mbështetjen për gratë dhe vajzat. Nëpërmjet advokimit, dialogut,
shkëmbimit të praktikave të mira, informimit për grande e programe mbështetëse,
përfshirjes përherë e më shumë të grave dhe vajzave në proceset vendimmarrëse,
ne synojmë të hartojmë dhe zbatojmë politika vendore me qasje gjinore të cilat
sigurojnë integritetin e tyre në shoqëri dhe komunitet, që garantojnë gëzimin e
të drejtave të tyre social-ekonomike dhe që kontribuojnë realisht në fuqizimin
e zërit të tyre në të gjitha fushat.
This
publication was produced with the financial support of the European Union and
co-funded by Sweden. Its contents are the sole responsibility of Together for
Life and do not necessarily reflect the views of the European Union or Sweden.
Gender
mainstreaming in the socio-economic policies of the municipalities in the
region of Lezha project, implemented by Together for Life, has been supported
by Reactor - Research in Action and their partners through the Action
"Furthering Gender Equality through the EU Accession Process". This
Action is funded by the European Union and co-funded by Sweden.